دتکتور دودی

نصب و اجرای سیستم‌های اعلام حریق

تیم آتریا ایمن کار با بهره­ گیری از دانش متخصصان و تجربه عملکردی در پروژه­‌های سطح شهر تهران، توانسته است تا با سیستم­ های اعلام حریق متنوعی با برندهای مختلف کار کند و مواردی را به عنوان “خدمت” در پروژه‌ها معرفی کند. این خدمات توسط سازنده­ها (مخصوصا در مکان‌هایی با کاربری آزمایشگاه یا کارگاه­‌ها ساخت) در پروژه­‌های مشابه مورد پذیرش قرار گرفته‌­اند. کارشناسان آتریا ایمن کار (قسمت مهندسی برق و آی تی) توانسته‌­اند با علم و دانش کاربردی، این خدمات را با سیستم­‌هایی که در بازار وجود داشتند ترکیب کنند تا درضمن انطباق با استانداردها، قابلیت سیستم­‌های اعلام حریق را که اولین و مهمترین بخش اطلاع رسانی در زمان حریق می­‌باشد، افزایش دهند.

از جمله این خدمات:

  • نصب و راه‌اندازی سیستم اعلان حریق
  • پیاده‌سازی یک سیستم یکپارچه مهندسی حریق جهت کنترل دود و تخلیه‌ی افراد مطابق با استاندارد
  • لینک کردن کنترل پنل اعلام حریق به سیستم اگزاست و هوای تازه در پارکینگ‌­ها و پلکا‌‌ن‌­ها می‌باشد که موجب عملکرد صحیح سیستم‌­ها در زمان حریق می‌­شود.
  • شبکه کردن پنل‌های یک ساختمان بزرگ به منظور جلوگیری از جدایش ساختمان به زون‌های مجزا می­‌شود. این خدمت، هزینه طراحی و اجرای سیستم اعلام حریق را تا حدود30% کاهش می‌دهد. (این خدمت از سوی آتش‌نشانی پذیرفته شده است)
  • استفاده از خروجی پنل اعلام حریق برای تماس با یک مرکز (مانند آتش‌نشانی یا مالکین ساختمان) در مواقع اضطراری.
  • بررسی انواع سیستم­‌های سیم کشی برای افزایش سرعت پردازش داده­‌ها در پنل اعلام حریق و کاهش هزینه­‌ها در مصرف سیم و کابل. (این سیم کشی­‌ها در استانداردهای NFPA موجود بوده و از نظر آتش‌نشانی نیز پذیرفته شده است). قابل ذکر است که سیم‌­ها و کابل­‌های اعلام حریق باید از جنس کابل نسوز شیلددار انتخاب شوند که قیمت این نوع کابل نسبت به سایر کابل­‌های برق ساختمان تفاوت قیمت زیادی دارد.

نکته قابل توجه این است که اگر این خدمات و مشابه آن را به صورت مجزا به سیستم اعلام حریق وارد کنیم هزینه‌­های زیادی برای کارفرما خواهد داشت. اما با بررسی کارشناسان ما و در بازه زمانی حدودا 3 ساله در زمینه پنل­‌های اعلام حریق با استانداردهای بین المللی، توانسته­‌ایم تا از بین برندهای موجود، باکیفیت‌­ترین و کم هزینه‌ترین پنل اعلام حریق به همراه تجهیزات مربوطه را شناسایی کنیم.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *