نصب هشدار

انواع مختلف سیستم اعلام حریق و محل نصب آن‌ها

انتخاب و نصب صحیح آلارم‌های دود – و اطمینان از سالم بودن آنها – نقشی حیاتی برای تامین‌کنندگان مسکن و پیمانکاران M&E است و در کنار هم بهترین استاندارد محافظتی ممکن را برای مستاجران فراهم می‌کند.این امربه نصب زنگ هشدار مناسب در مکان مناسب و اطمینان از رعایت قوانین و بهترین عملکرد توصیه شده منجر می‌شود.

به عنوان مثال، بر اساس مقررات هشدار دود و مونوکسید کربن در سال 2015، مالکان خصوصی ملزم به نصب حداقل یک هشدار دود در هر طبقه از املاک خود و هشدار CO در هر اتاق حاوی یک وسیله سوزاندن سوخت جامد (به عنوان مثال. آتش زغال سنگ، اجاق هیزمی) بودند.

BS 5839: 6 همچنین یک استاندارد کلیدی برای نصب آلارم در اماکن خانگی است، زیرا بهترین عملکرد را برای انطباق با قوانین ایمنی آتش نشانی نشان می‌دهد. بنابراین، این باید به عنوان یک مرجع برای ارائه دهندگان مسکن خصوصی و اجتماعی در نظر گرفته شود.

در نظر گرفتن:

قبل از خرید نوع خاصی از دزدگیر – چه مونوکسید کربن، گرما یا دود – همیشه از مطابقت آن با استانداردهای مصوب آتش نشانی اطمینان حاصل کنید.

همچنین مطمئن شوید که آلارم اعلان حریق دارای علامت تاییدیه باشد. همچنین اجرای آن را در نظر بگیرید؛ آلارم‌ها می‌توانند با باتری یا شبکه اصلی یا ترکیبی از هر دو (معمولاً با باتری به عنوان پشتیبان برق اصلی) تغذیه شوند. آنها همچنین می‌توانند از طریق فناوری فرکانس رادیویی بی سیم (RF) به هم متصل شوند یا به صورت سیمی سخت به هم متصل شوند.

انواع مختلف اعلام حریق

به طور کلی، چهار نوع اصلی هشدار اعلام حریق در بازار وجود دارد که هر کدام نیازمند نصب جداگانه هستند:

(1) آلارم‌های یونیزاسیون – این آلارم‌ها به ذرات کوچک دود تولید شده توسط آتش‌های شعله ور سریع حساس هستند.

هشدار یونوزاسیون

نصب و راه اندازی: آلارم‌های یونیزاسیون را نباید در نزدیکی آشپزخانه ها/راهروها قرار داد زیرا به دلیل بخارات آشپزی بیشتر در معرض هشدار کاذب هستند. همچنین توجه به این نکته مهم است که FireAngel در حمایت از خدمات امداد و آتش نشانی ایران، که دیگر استفاده از هشدارهای یونیزاسیون را توصیه نمی‌کنند، از فناوری یونیزه کردن فاصله گرفته کنار گذاشته است.

(2) آلارم‌های نوری – این آلارم‌ها در تشخیص ذرات بزرگ‌تر دود ناشی از آتش‌های آهسته‌سوزی و «دودکننده» مؤثر هستند.

هشدار دود

نصب و راه‌اندازی: آنها را می‌توان در نزدیکی آشپزخانه‌ها و در فضاهای گردشی قرار داد، اما نه خیلی نزدیک به حمام‌هایی که دارای تهویه ضعیف هستند، زیرا در معرض بخار قرار می‌گیرند.

(3) آلارم های چند سنسوری – آلارم‌های چند سنسوری Thermoptek شامل دو عنصر حسگر جداگانه – تشخیص نوری و حرارت هستند. از آنجایی که این واحد دو محصول جانبی مختلف آتش‌سوزی (دود و دما) را کنترل می‌کند، واکنش آن به انواع آتش‌سوزی نسبت به آلارم‌های سنتی تک سنسوری بسیار بهبود یافته است. آنها همچنین کمتر مستعد آلارم‌های کاذب مرتبط با یونیزاسیون و آلارم‌های نوع نوری هستند و به همین دلیل خدمات آتش نشانی و نجات این فناوری چند سنسور را توصیه می‌کنند.

هشدار چند سنسوری

نصب و راه‌اندازی: فناوری چند حسگر نیاز به نصب آلارم‌های یونیزه و نوری جداگانه را از بین می‌برد و واکنش سریع‌تری به آتش‌سوزی‌های سریع شعله‌ور و آتش‌سوزی آهسته در یک زنگ واحد ارائه می‌دهد. در نتیجه، BS 5839-6 استفاده از فناوری چند سنسور را در همه اتاق ها به جز آشپزخانه توصیه می کند.

(4) آلارم‌های حرارتی – این‌ نوع از سیستم اعلان حریق می‌توانند افزایش دما را تشخیص دهند و به دود حساس نیستند. آلارم‌های حرارتی برای آشپزخانه‌ها، گاراژها و انبارها مناسب هستند.

هشدار

نصب و راه‌اندازی: BS 5839: Pt.6: 2019 توصیه می‌کند که از هشدارهای حرارتی باید در آشپزخانه‌ها استفاده شود، اما باید بخشی از یک سیستم اعلام حریق متصل به هم باشد.

آیا می خواهید یک سیستم هشدار دود برقی را در یک ملک نصب کنید؟ آتریا ایمن کار همراه با کادری مجرب و حرفه‌ای، همواره آماده ارائه مشاوره در زمینه نصب و راه‌اندازی انواع سیستم‌های اعلام حریق به شما سروران عزیز می‌باشد و همچنین توصیه می‌کنیم راهنمای رایگان ما را برای تعیین و نصب از اینجا دانلود کنید:

 

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *